Gewoon ik...

Deze blog gaat over mijn leven. De dingen die ik doe, mee maak of interessant vind zal ik dan ook opschrijven!

dinsdag, september 19, 2006

Opnieuw Nederlandse Militair neergeschoten...

Aangezien mijn vriend Alex over enkele weken naar Afghanistan vertrekt, hou ik alles in de gaten. Dit is er vandaag weer gebeurd.

DEN HAAG - Een Nederlandse militair is dinsdagmorgen in de omgeving van Deh Rawod in de Afghaanse provincie Oeroezgan gewond geraakt toen zijn patrouille het aan de stok kreeg met een groep vijandelijke strijders. Het slachtoffer liep een schotwond op in zijn been.
Na een korte schotenwisseling trokken de tegenstanders zich weer terug en kon het slachtoffer per helikopter worden overgebracht naar het hospitaal in Kamp Holland bij Tarin Kowt. De rest van de Nederlandse patrouille is inmiddels veilig teruggekeerd op het Nederlandse kamp bij Deh Rawod. Volgens een woordvoerder van de landmacht verkeert de militair niet in levensgevaar en heeft hij zijn familie zelf op de hoogte gebracht van het incident.
Volgens de woordvoerder sloegen de strijders toe toen de patrouille halt moest houden vanwege een technisch defect aan een van de voertuigen. Het is nog niet bekend of er aan vijandelijke zijde slachtoffers zijn gevallen.
Het is de tweede keer dat een militair in Oeroezgan gewond is geraakt na een schietpartij. Begin september raakte een chauffeur van een pantserrupsvoertuig ernstig gewond aan zijn rechterbeen na een fel gevecht van zijn patrouille met een grote groep tegenstanders. Zijn onderbeen moest naderhand worden afgezet in het centraal militair hospitaal in Utrecht.
Nederland draagt sinds augustus de verantwoordelijkheid voor het stabiliseren van de provincie in het kader van de door de NAVO geleide ISAF-operatie in het zuiden van Afghanistan.


Toch ga je dan nadenken, hoeveel vertrouwen ik ook in hem én zijn collega's heb...

2 Comments:

At donderdag, september 21, 2006, Blogger Eveline said...

He bah....

 
At woensdag, september 27, 2006, Anonymous Anoniem said...

Mijn 'zwager' heeft in Aghanistan gezeten (is net terug van de tweede keer) en geloof me: als jij dit soort berichten leest, dan weet jij allang of je vriend hierbij betrokken was.

Als je erover wilt mailen vind je n reactieformuliertje op mn site. Sterkte ermee!

 

Een reactie posten

<< Home