Gewoon ik...

Deze blog gaat over mijn leven. De dingen die ik doe, mee maak of interessant vind zal ik dan ook opschrijven!

woensdag, september 27, 2006

Heb je schade? Ik niet... Maar de kat wel

Gisteren zou ik gaan sporten met Lenneke.. Ik reed vol goede moed naar haar toe. Drie straten van haar verwijderd stak er opeens een kat de weg over. Ik kon niet meer remmen en reed er finaal over heen. Natuurlijk keek ik gelijk in mijn achteruitkijkspiegel en zag hem heel moeilijk wegrennen.

Natuurlijk begon ik te snikken en ben ik snel naar Lenneke toegereden. Samen hebben we gekeken of hij nog ergens lag. We zagen niks. Totdat ik draaide met de auto en op een huis scheen met mijn koplampen. Daar, voor de groene bak, lag een bolletje wol levenloos op de grond. Ik vond het verschrikkelijk. Hij bewoog niet meer.. Hij was echt dood.

Natuurlijk aangebeld, maar de kat was niet van de mevrouw die open deed. Ik heb de politie gebeld en ik vertelde dat ik een kat had doodgereden. De politieagente vroeg of ik schade had.Waarop ik zei, nou, ik niet, maar die kat wel. De politie wilde niet eens weten wat mijn naam was.. Dat is dan wel een beetje gek. De dierenambulance zou hem ophalen, zei ze.

Toen we om half 11 terug kwamen van het sporten zijn we langs gereden en was hij weg...

2 Comments:

At woensdag, september 27, 2006, Blogger Eveline said...

He bah!! Kan me voorstellen dat je daar nog steeds niet lekker van bent....
Wel goed dat je gebeld hebt, als de kat gechipt is zal de eigenaar op de hoogte worden gesteld.

 
At vrijdag, september 29, 2006, Anonymous Anoniem said...

Agossie toch!! Ik zou ook overstuur daarvan zijn zeg! Ik was al overstuur toen ik een duif raakte en daarvan weet ik nog geeneens of ie echt dood was....arm kattebeestje! Maarja, wel netjes opgelost door de politie te bellen! X

 

Een reactie posten

<< Home